Zaterdag 30 augustus 2014. - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ria Pot - WaarBenJij.nu Zaterdag 30 augustus 2014. - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Zaterdag 30 augustus 2014.

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

30 Augustus 2014 | Finland, Helsinki

We komen vandaag in Helsinki aan. We varen tussen vele kleine rotsachtige eilandjes Door. Sommige zijn bewoond. We moeten ons om 9 u verzamelen en gaan vervolgens met de bus naar een rondvaartboot. Deze vaart langs allerlei eilandjes. Op een is er een orthodox klooster en een heel groot fort, waar zo' n 7000 man gelegerd kon zijn. Vervolgens hebben we vanaf het water een mooi blik op de stad Helsinki. Hierna maken we met de bus nog een rondrit door de stad langs allerlei bezienswaardigheden. We maken stop bij de witte grote kathedraal. We moesten zo'n 55 treden omhoog om binnen te kijken. Een andere stop was bij het monument van de beroemde Sybilius, een groot Fins componist. 'S avonds is er een voorstelling van dans en zang van de groep welke we al eerder hadden gezien. Was weer erg leuk en mooi!

Ria

Mijn moeder Corrie wilde niet meer alleen op vakantie gaan, daarom heeft zij mij gevraagd of ik met haar mee wilde gaan. Het lijkt mij heel en gezellig om dit te doen. Het is best speciaal!

Actief sinds 15 Aug. 2014