Zondag 31 augustus 2014. - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ria Pot - WaarBenJij.nu Zondag 31 augustus 2014. - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Zondag 31 augustus 2014.

Blijf op de hoogte en volg Ria

31 Augustus 2014 | Rusland, Sint-Petersburg

We komen om circa 8.00 uur in St Petersburg aan. De klok werd vanachter weer 1 uur vooruit gezet, dus een kort nachtje. Alle groepen moesten zich verzamelen voor de excursies. Was best nog gedoe, omdat Het een 6-tal verschillende waren en in verschillende talen zoals Duits, Frans,Engels, Italiaans en Spaans. Daarna door de Russische douane voor je visum naar de verschillende bussen. Wij kregen een rondrit door de stad met verschillende stops. Onder andere bij St. Isaacs kathedraal en bij kerk van Het verspilde bloed. Dit was een heel ijzonder Russisch gebouw. Een uitgebreid bezoek van 2,5 uur aan de Hermitage. Wat staan daar een beelden en schilderijen. Als je voor ieder voorwerp 1 minuut zou staan en dit dag en nacht zou doen, dan heb je 7 jaar nodig om alles te zien. We hebben een echte Rembrandt, van Dij ck, Rubens, Michelangelo enz gezien. Onze gids Julia wist veel te vertellen. Een echt Russische lunch gekregen, als eerst kregen we mineraalwater, wodka en champagne, toen tomaten/komkommersalade, pannenkoeken met crème fraiche en een soort kaviaar, een champignonsoep en een soort stroganof met aardappelpuree, daarna ijs en koffie toe. Het was op de kaviaar na heerlijk. Hierna gingen we naar een fort toe op een eiland, waarop ook gevangenis was en de St Peter en Paul kerk, waar alle Romanovs in liggen begraven 2 meter onder de grond en daarbovenop Een marmeren mausoleum. Ze waren niet echt origineel met namen; ze heten Peter, Alexander of Nicolas. Vanavond hebben klassieke, muziek piano en cello. Klinkt erg mooi.