Donderdag, 4 september 2014. - Reisverslag uit Visby, Zweden van Ria Pot - WaarBenJij.nu Donderdag, 4 september 2014. - Reisverslag uit Visby, Zweden van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Donderdag, 4 september 2014.

Blijf op de hoogte en volg Ria

04 September 2014 | Zweden, Visby

We zijn vanmorgen vroeg in Visby aangekomen. We hoorden de motor en de kettingen van het anker. Visby is Een eiland circa 180 km lang en 50 km breed en hoort bij Zweden. We gaan met de tender naar de stad toe en vervolgens met de bus. Onze gids wist wederom veel te vertellen in het Engels en in het Duits. Visby heeft Een ommuurde binnenstad van zo'n 3,5 km lang met zo'n 30 wachttorens. Het stamt van circa 1200. Het is nog authentiek, dat wil zeggen er is niets bijgemaakt of gerestaureerd. We wandelen door de smalle straatjes naar het museum. Hier zagen we nog meer van de geschiedenis van het eiland. Hierna gingen we nog naar de botanische tuin. We zagen veel planten, struiken en bomen, welke hier goed doen in dit milde klimaat. Vervolgens met de tender terug. Gelukkig nu een stuk rustiger dan de vorige keer. Al moesten we lang wachten. Teveel mensen voor 3 tenders. Hierdoor vertrokken we ruim 1,5 uur te laat richting Kopenhagen. Vanavond hebben we een voorstelling van een jongleur en een "slangenmens' gezien. We hebben heerlijk genoten.

Ria

Mijn moeder Corrie wilde niet meer alleen op vakantie gaan, daarom heeft zij mij gevraagd of ik met haar mee wilde gaan. Het lijkt mij heel en gezellig om dit te doen. Het is best speciaal!

Actief sinds 15 Aug. 2014